0
2 In Uncategorized

Detoxificare 2 – Sos verde si arome la superlativ



Articol scris Loredana Stefan, CHHC, consilier reeducare alimentara.

Detox suna deprimant si restrictiv.
Nu trebuie sa fie deloc așa. 

Iarna e bine sa ne hrănim adecvat cu mâncare savuroasa, care sa ne încălzească si sa ne mențina sănătatea. Si dacă e sa exageram cu ceva intr-un detox, atunci acesta este condimentatul.

 Dacă îți plac condimentele si plantele iuti, ai noroc: ele te încălzesc garantat iar capsaicina din ardeii iuti îmbunătățește digestia, distruge radicalii liberi si anihileaza patogenii.
In plus, ardeii iuti conțin mai multă vitamina C decât portocalele.
La fel si hreanul.
Usturoiul, pentru o planta mica cat un soricel, usturoiul are proprietăți de elefant: este antiviral, antibacterian si antifungic. Si antibiotic. E bun pentru aproape orice. Si chiar taie si din pofta de mâncare.
E adevărat ca miroase puternic, dar dacă il gatesti la cina si mănânci si niște patrunjel împreuna cu el sau după, nu se mai simte pana dimineața.

Aromaticele si frunzele verzi sunt pline de antioxidanti, folati si clorofila.
Patrunjelul, busuiocul, menta, maghiranul, spanacul, cresonul, valeriana se găsesc in piața tot timpul anului. Pline de antioxidanti, folati si clorofila, reglează digestia, au vitamine si minerale importante ce restabilesc echilibrul metabolic.

 Dacă iti place mâncarea exotica, poti experimenta cu: curry, scorțișoară, cuisoare, cardamom. Aduc un plus de dulceața si o aroma care iti va încânta simturile.

Ideea principala e ca aromaticele si condimentele pot sa schimbe un preparat banal intr-unul  deosebit si variat.

 Azi Ama v-a gătit un sos foarte versatil si sănătos.

 Sos verde : frunze verzi, patrunjel, usturoi, nuci, ardei iute, sare.
Totul se da prin blender pana se face o pasta. Se adaugă câte putina apa (sau iaurt) pana la consistenta dorita.

(Salata de mei cu morcovi si sos verde)(gasiti mei aici)

Apoi, fie se întinde direct pe felii de paine, fie se adaugă peste o salata de radacinoase, boabe fierte (naut, linte, bob, pastai, fasole), cereale integrale sau pseudocereale.

 De aici încolo, voi preluati conducerea. Ideea e ca orice sos verde trebuie sa aibă o componenta verde, o componenta aromata si o componenta uleioasa. Totul tine de imaginația voastră.

Așteptăm propunerile si experimentele voastre.

 Pofta buna!

Citeste toate articolele scrise de Loredana aici.  

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Marilena
    21/01/2014 at 15:47

    Pana nu demult nu obisnuiam sa consum condimente sau legume iuti (ardei, chili, hrean etc.), insa in ultima vreme am inceput sa apreciez mai mult savoarea pe care acestea o dau felurilor de mancare pe care le prepar – asta pe langa efectele lor benefice, amintite de voi aici.
    La fel stau lucrurile si in cazul fructelor si legumelor verzi – ajungem sa le apreciem mai ales atunci cand le simtim efectele benefice 🙂

  • Reply
    turbo
    22/01/2014 at 15:10

    sosul verde este cel mai tare, imi place gustul

  • Leave a Reply