Asa ca, atunci cand RDS a ajuns la blocul nostru, am semnat si eu, impreuna cu 99% dintre vecinii mei.
Pot spune ca aproape am fost luati cu japca de omul lor de vanzari – un anume Calin, baiat slabut si tupeist pe vremea aia, care cu timpul si inaintarea in grad s-a ingrasat si a adoptat nesimtirea si aroganta specifica celui ce urca insetat pe scara ierarhica.
Contractul l-am semnat in ianuarie 2005. Contractul prevedea ca in maxim 45 de zile ei sa imi puna in functiune internetul. Eu in aprilie inca nu aveam nici macar cablul tras!
Momentul cablarii a fost unul apocaliptic pentru micutul nostru bloc. Niste muncitori sictiriti de viata, adusi de prin Mehedinti si Brasov, au inceput sa gaureasca toate apartamentele. Sa va mai spun ca in apartametul meu au picat bucati de perete mari cat un pepene? Ca au dat o gaura si apoi si-au dat seama ca pe acolo nu trece cablul? Ca au dat gauri pe un intreg perete sa realizeze apoi ca sunt prea mici?
De la momentul cablarii la momentul in care am avut efectiv internet a mai trecut o luna si ceva. Dar aventura cu RDS-ul abia incepe.
Pe parcursul relatiei cu ei am facut numeroase plangeri, telefonice sau direct la relatii cu clientii. Ca raspuns la aceste plangeri am primit mai multe raspunsuri ce m-au lasat fara grai:
1
2
Eu: “Ce se intampla la adresa X cu netul?”
RDS (suport tehnic): “Nu stiu domnisoara.”
Eu: “Pai ceva are. Imi da eroare de cate ori incerc sa ma conectez…”
RDS: “Incercati sa va sunati de pe mobil pe fix. Asa puteti activa din nou conexiunea de internet!”
3
Eu: “De doua zile nimeni din bloc nu se poate conecta la internet. Va rugam sa verificati ce se intampla.”
RDS (relatii cu clientii): “Imi pare rau domnisoara! Ati intarziat cu achitarea facturii o saptamana si in aceste conditii nu puteti depune plangere!”
4
(continuare)
Eu: “Nici nu stiam ca am o noua factura. Ultima factura de RDS am primit-o acum cateva luni!”
RDS (relatii clienti): Imi pare rau! Incercati sa vorbiti cu Posta Romana pentru a remedia acest lucru. Nu este de datoria noastra sa ne asiguram ca primiti in timp util corespondenta!”
5
Eu: “Sunt abonata la RDS de aproape un an si mie inca nu imi functioneaza telefonul. Internetul mai merge, dar telefonul deloc.”
RDS (relatii clientii): “Luand in vedere ca abonamentul la telefon l-ati primit bonus la semnarea contractului cu noi acesta este un serviciu gratuit.”
Eu: “Da…si?”
RDS (relatii clienti): “Fiind un serviciu gratuit nu avem obligatia sa-l facem si functionabil.”
6 …intr-o buna zi ma suna cei de la RDS!
RDS (suport tehnic): “ Va anuntam ca avem o defectiune si din pacate am dat IP-ul dumneavoastra si altui utilizator”
Eu (siderata!): “Ce ati facut??????”
RDS (suport tehnic): “Din aceasta cauza conexiunea dumneavoastra la internet nu este cea mai buna.”
Eu (nu-mi reveneam): “OK, pai remediati problema…”
RDS (suport tehnic): “Am dori sa va rugam sa va modificati dumneavoastra IP-ul. O sa va trimitem pe mail un manual in care o sa va explicam ce pasi sa urmati pentru a face asta. Multumim de intelegere! La revedere!”
Bineinteles ca nu s-a concretizat nimic.
***
La ceva timp dupa aceea, intr-o discutie cu directorul RDS de la aceea vreme, am aflat motivele: strategia lor era tocmai intrarea brutala pe piata, acapararea unui segment cat mai mare de populatie, un fel de preintampinare a celorlalte firme de internet care aveau sa urmeze. Infrastructura nu era pusa la punct, dar serviciul de calitate nu era prioritatea lor ci semnarea in masa a contractelor.
Ce e drept, au reusit!
Si sa zicem ca scuzam din marinimie perioada de inceput cand era haos, cand inca nu se organizasera, cand inca nu stiau pe ce lume sunt, cand inca nu aveau concurenta.
Dar RDS isi mentine serviciile proaste chiar si acum cand exista oferte mult mai tentante si, de ce nu, mai sigure.
Eu inca nu am o conexiune decenta la internet.
Inca nu gasesc pe nimeni la suport tehnic (aia de ar trebui sa raspunda la telefon 24/7).
Inca am un telefon cu toane.
Inca trebuie sa calculez cu atentie cand ma duc sa platesc factura sa nu fiu calcata in picioare de randurile infernale de la ghiseu. Si tot bosumflatele alea sunt la ghiseu.
Orarul de la sediul RDS este imposibil pentru un om cu un job normal: de la 9 la 18. De luni pana vineri. Si cu pauza de masa.
Nu am mai primit prin posta factura RDS de mai bine de jumatate de an (am facut cerere sa o primesc pe mail – uita sa o trimita si acolo).
Si incep sa privesc cu jind sediul frumos al Romtelecom, fara cozi, fara buluceala, sa-i invidiez pe cei care au internet sigur, echipa tehnica ce vine mai repede decat salvarea, suport tehnic de nadejede si abonament nelimitat la telefon.
Asa ma bate un gand…
hmm eu nu am avut probleme din astea, desi ma asteptam, ca in lugoj e exact asa cum ai descris tu.dar aici baietii au venit repede, netul merge bine, cozile sunt infernale ce-i drept si la relatii cu clientii nu am fost nevoita sa sun pana acum 😀 deci in mare parte sunt multumita de ei 😀
Cand mi-am pus eu net ma asteptam sa intampin dificultati ca cele mentionate de tine, dar n-a fost asa. Au venit chiar mai repede decat au promis. Intre timp am avut si eu perioade cand nu-mi mergea netul, dar de ceva vreme pare sa fie totul ok 😀
Ce-i drept au si primit multe telefoane de la mine in care mentionam des numele OPC-ului :))
pai du-te la UPC, eu am de cativa ani si nu am nicio problema, nu stai la coada,nimic stressant, is foarte k.
La UPC ai o limita de viteza care nu cred ca-ti convine, de aia m-am mutat la RDS. 😀 Am sunat la serviciul cu clientii de cateva ori, au raspuns si amabilitatea/utilitatea lor a fost exact aceeasi cu cei de la UPC. Asa ca…
“Fiind un serviciu gratuit nu avem obligatia sa-l facem si functionabil.”
!!!!
eu am fost nevoita (din motive de vecini batuti in cap) sa renunt la retea de cartier cand m-am mutat si sa trec pe un alt provider. rds stiam ca-s groaznici, la upc tocmai renuntase prietenul meu dupa 4 zile fara net si raspunsuri cam ca ale tale… deci clicknet. 2 luni si nici o problema, pana acum. pica uneori, dar doar cateva minute, e rapid (abonamentul de 3 mbps – 12.5 euro), cei care mi-au tras cablurile (pt net + tv + telefon) au fost foarte draguti.
un dezavantaj e ca trebuie neaparat sa iti pui si telefonie de la ei, dar tu oricum zici ca vroiai telefon.
nu stiu cum sunt in tm, dar la bucuresti romtelecom s-a desteptat si pare ca s-a imbunatatit mult fata de acum cativa ani.
wow…nu pot sa cred ce replici ai primit…
Hai sa-ti zic eu cum sa faci. Si eu am avut probleme cu RDSu dar i-am rezolvat de numa. De un an deja merge netu non stop/ telefonu la fel. Fara 5 minute de intrerupere.
Intra pe http://www.anrc.ro ! Asociatia Nationala de Reglementare a Comunicatiilor. Le e frica la erdeesh de astia ca de dracu. Fa o plangere/sesizare. Si se rezolva.
Eu am facut plangere acolo pe site. Cam intr-o saptamana m-a sunat cineva de la ei. Apoi in 30 minute m-a sunat erdeeshu, in 2 h au fost la usa si ziceau ca nu pleaca pana nu il fac sa mearga. Intre timp la telefon tot ma suna ANRC-u sa ma intrebe daca s-a rezolvat. Si de atunci ceas. Merge struna!
@bloo – never say never! 😛
@carina – cred ca ai folosit o notiune cheie in conversatia cu ei 🙂
@anonimule – eu inclin mai mult spre ClickNet, desi si mie UPC-ul mi se pare ok.
@camelia – drept este ca la RDS (cand merge:D) nu ma pot plange de viteza. dar cand nu merge…uit foarte repede de viteza! 😀
@jen – eu de romtelecom am auzit numai de bine in ultimul timp. adica nu mai sunt imbecilii de pe vremea cand am renuntat la ei…
si rds-ul iti baga pe gat telefonia. si eu oricum am telefon romtelecom…:)
@curcubitator – mersi de pont!:))
o sa fie asul din maneca si poate e o formula chiar mai magica decat OPC-ul folosit de Carina 🙂
:)) genial: nu avem obligatia sa-l facem si functional. MAMA LOR!!!!
@Yogi – si chiar aseara au lipit afis pe scara blocului cu abonament la cablu + abonament gratuit la telefon! Nu se invata minte :))
Ha ha ha …ma faceti sa rad cu reclamatile la opc ///:)) eu am abonament de angajat si merege brici:) la ce va asteptati de la 1 abonament de 25 de ron ?? sa mearga cu 2 mb??
Pt 5 pachete de tigari va merge ft bine netu + de asta mai va dam si 500 de min in rds si 50 in romtelecom +digi mobil….
Numa pomanagii in tara asta ….
tocmai mentalitatea asta va asigura succesul!
si daca tot esti de al lor, poti sa le povestesti si de cele 500 de minute pe care nu le poti utiliza ptr ca nu exista ton si ca digi mobilul e apa de ploaie ca de cele mai multe ori reteaua este, chipurile, suprasolicitata!
as plati mai mult, dar serviciile si atitudinea firmei nu ma imbie!
Astia de la RDS sunt tare ciudati. De vreo 2 luni incerc sa platesc internetul restant pe 4 luni si nu ma lasa, pe motiv ca nu s-a emis noua factura.Iar tanti de la ghiseu m-a intrebat intr-o zi „Va merge internetul?” „Da” „Va merge telefonul?” „Da”. Ce sa zic, probabil ca aia 25 ron nu ii fac pe ei :))
@Dora – am patit si eu din astea :)) e ingrozitor de stupid! de parca nu mergi sa le dai bani, ci sa ceri
hmmm stau in bucursti si am avut RDS, am avt decat o pb cu internetul in 4 luni knd bine inteles am sunat la relatii cu clientii si m-au lamurit….. :|, factura de internet mi-a venit doar prima luna, in schimb cea de cablu tv nu intarzia :), acum deoarece cei d l RDS mi-au spus ca ma lasa sa folosesc router ( pt a conecta 3 calc) dadr nu imi ofera nici un pik d suport tehnic m-am mutat la clicknet….acum mi s-au indeplinit dorintele….suport tehnic cu care iti potrivesti ceasul ( suna, revin dak ai aproximat gresit knd vei fi acasa, oameni draguti…serviabili…) dar astia nu au net:| nu se compara nici p departe cu c aveam d l RDS ( 35 rom 500kb, aici 100 ROM 300 kb ). Oricum pacat ca nu exista o concurenta reala vad ca si in bucuresti ambele firme sunt sigure de anumite zone ( ex. militari >>RDS, titan>>>clicknet),oriqm vazand evoluutia calitatii serviciilor sper la mult mai bine 🙂
Am si eu RDS, si pana acum ceva timp, in afara de cozi, facturi care nu le-am vazut niciodata la fata, angajati de toata minunea, nu am avut probleme cu netu.Totul are un inceput, asa ca mi s-a ars modemul de la o pana de curent, au venit, mi l-au schimbat cu unul pe care era o hartiuta, unde scria o alta adresa din orasul meu.Acum in fiecare dimineata de pe la ora 9 pana pe la ora 12, si seara de la 10 in sus, nu prea pot folosi netul, am un lag de peste 2000 ms, atunci cand nu da ping timed out :)).nu pot downloada, nu pot naviga, nu pot folosii telefonul fix.Dupamiaza nu stiu exact daca merge, pentru ca nu imi permite timpul sa stau non-stop in casa.Cat despre ce zicea angajatul acela….fratele meu, eu platesc 20$ pentru un abonament, si downloadez cu maxim 250kb/s .Contractul nu prea imi permit sa il desfac, deoarece trebuie sa platesc parca 2 luni in avans sau ceva de genu, nu mai tin minte exact. Asptet un loc de munca mai bun, si adio RDS
nu stiu cum e la voi, dar in Baia Mare netul de la RDS merge excepţional, îl am de un an şi nici măcar o oră nu a căzut, la fel si telefonia, iar rtc tot excroci şi hoţi au rămas ca pe vremuri!
Sa convins si bunica pe pielea ei, dacă as fi avuta rtc ar fi trebuit să plătesc la convorbirile de pe aprilie vreo 200 RON, dar aici numai 20 lei, am vorbit peste 30 de minute pe retele mobile, şi vreo peste 100 de min in rtc, iar in RDS peste 4 ore de convorbiri, ia calculati cat era valoarea convorbirilor la rtc?
JOS PĂLĂRIA ÎN FAŢA CELOR DE LA RDS!
NU ÎI VOR AJUNGE NICIODATĂ rtc şi upc-ul (oricum în Baia Mare aproape că nu există upc, la fel şi rtc din luna in luna tot mai putin clienti)!
La mine in scara un vecin are net de la rtc si plateste 125 RON/lună si are aceasi viteza ca si mine 5MB/sec, asta fiind viteza maxima, dar mai sare de 5 ajunge chiar si la 7 – 8 MB/sec!
LOCUL I RDS!
LOCUL I RDS!!!
Cand inveti sa vorbesti civilizat poti lasa si alte comentarii!
clar click net
Este foarte usor sa faci o retea intr-un oras de mii de locuitori cu investitie minima , fara sa conteze daca ceea ce faci arata bine . Telefonia fixa de la RDS este slaba (ecou , intreruperi) , telefonia mobila nu are acoperire prea mare . Pachetul de 4 servicii nu are practic decit 2 functionale cit de cit . Adevarul este ca la internet este mai bun RDS-ul , la CATV se pare ca UPC-ul (digital , HD), la telefonie fixa Romtelecomul iar la telefonie mobila firmele consacrate (Cosmote , Vodafone , Orange) . Degeaba ai telefon gratis daca atunci cind ai nevoie de el nu il poti folosi .
am lucrat la toti cei 3 mari ISP-isti.Peste tot sunt probleme, deh tara este Romania.depinde totul de cat de grave sunt insa.
fac si un top:1 RDS : sunt clar cei mai buni si mai profesionisti. Stiu, si la ei apar dezastre, asadar ganditi-va cat de praf sunt ceilalti daca rds sunt locul 1.la rds lucrurile se schimba, se schimba oamenii vechi care habar nu aveau de tehnologie, incep sa dispara si din pilosi si neamuri, sunt pe drumul bun.la partea de tv:cablu: rulez si antene:slab, dar oricum mai bine decat dolce sau altceva.internet: cea mai buna viteza, fttb aproape peste tot, securitate pe serverele de autentificare, si pretul care-l dai pt 100 mbs e mult sub cel de la concurenta (vezi clicknet 2 mb jalnici cu intreruperi din jumate in jumate de ora din cauza modemurilor sh cumparate sin vietnam etc)
2. upc – teoretic ar trebui sa fie nr 1 dar nu sunt..de ce..pe teren tehnicienii sunt varza, chiar daca oamenii de la centru sunt pregatiti, plus ca bossu american, gigantul, nu prea e dispus la investitii.
3. Romtelecom – clicknet -dolce -voce…apara si pazeste, babuinii din romtelecom sunt de pe alta planeta, am mai vazut nepotisme, spagareala si amatorism cras dar nu ca la ei.tot, dar absolut tot functioneaza pe pile si spagi, de la angajarile pe cel mai mic post de callcenterist, operatori etc pana la contracte, firme partenere terti etc. mai nou politica lor e sa angajaeze proaspeti absolventi, cu pile desigur, proveniti din vestita poli bucuresti, fabrica de prosti cu diplome (spiru e harvard pe langa ei)cei mai incompetenti oameni ii gasesti astfel la romtelecom.Netul:viteze jalnice la preturi mari, plus ca adsl si vdsl sunt tehnologii ultra invechite, modemurile de mana a 14-a dau rateuri f des, intreruperi cu duiumul etc, suport tehnic 0.dolce:cea mai proasta alegere, tehnicienii sunt de la firme terte ale bosilor din firma si instalarile se fac pe sistem sarma, daca ploua 2 picaturi e suficient sa pice totul, vocea: pstn:cabluri de acum 30 de ani de cupru..i rest my case..deci nu stiu cine si-ar pune ceva de la romtelecom cand ai alternative, si sa te uiti dupa reclamele lor de 2 lei e prostie pura..so long
Cu cit te plateste RDS anonimule de ai inceput sa scrii peste tot ridicind in slavi RDS-ul ? Mesajul tau este identic cu cel postat aici .
http://www.thefua.ro/2009/primaria-oradea-intre-rcs-rds-si-romtelecom/
Din ce scrii nu ai lucrat in viata ta decit la RDS pentru ca nu esti prea informat . RTC nu are cablu mai vechi de 15-20 ani . Vorbesti de instalatorii de la RTC . De ce nu spui de faptul ca RDS face instalari cu oameni platiti la negru de firme terte si cu oameni cu contract de prestari servicii ? Asazisii profesionisti ai RDS sunt rebuturile UPC sau calificati la locul de munca .
Eu sunt din Cluj si folosesc toate serviciile RDS din 2007. Pana acum nu au existat probleme care sa nu se rezolve in cel mult 24 h.
am avut rds …nu am avut nici o problema cu el ca l`am scos ca era sa sparg calcu de cate ori a facut figuri netu :X)))la romtelecom insa sunt oameni respectosi ,educati si priceputzi..la rds insa lucra un prieten de a meu FOST PUSCARIAS …inca face si contracte cu japca
@ Orarul de la sediul RDS este imposibil pentru un om cu un job normal: de la 9 la 18. De luni pana vineri. Si cu pauza de masa.
Foarte bine!! Merita si fetele de acolo un "job normal". In plus acum ai punct de lucru in Mall cu program 10-22.
acum mai bine de un an am luat cea mai buna decizie si am renuntat la ei! 🙂 si, STUPOARE!, la altii nu se intampla chestii din astea si "saracele fete" chiar sunt acolo sa te ajute nu sa te ia la misto – asta apropo de biroul din mall unde duduile alea sunt de incompetenta rara (testata cand mi-am reziliat contractul cu ei). ah si la altii nu se practica cerutul de spaga sa poti semna sau sa iti reziliezi contractul! numai la rds mi s-a intamplat sa mi se spuna complice sa ii contactez dupa program la numarul personal ca "rezolvam" noi problema cu un mic "bonus" :)))