0
19 In Uncategorized

Enel Energie sau cum sa ne disciplinam clientii

Sunt tipicara si de o posesivitate maladiva cu timpul meu si mai ales cu modul in care mi-l irosesc indeplinind sarcini neplacute/inutile.In aceasta categorie se incadreaza momentele in care sunt nevoita sa ma duc sa platesc diferite taxe sau facturi.

Daca pe vremuri aveam o problema cu programul de la RDS, unde casieria era deschisa intre 09.00 si 18.00, adica fix orele intre care eu trebuia sa fiu in birou, problema asta am rezolvat-o cu programul meu cel nou si flexibil.
Totusi, si in sfanta zi de azi, cand stau la coada la RDS port in mine o frustrare istorica: pai program e asta? daca aveam acelasi orar la lucru ce mamica voastra ma faceam? (sa-mi scuzati limbajul mai colorat – statul la coada scoate fiara din mine).

Acum am o problema cu Enel.
Adica Enelul ala care imi zice mie “Energia in ritmul tau!”. Aici pronumele este pus gresit, pentru ca la Enel energia este in ritmul LOR.

Probabil ca toti deja v-ati obisnuit cu zilele fixe de plata. Eu – de exemplu – am voie sa-mi platesc factura intre 21 si 30 ale fiecarei luni. Daca ma duc pe 20 nu am voie sa platesc decat o factura estimata de ei – citirea mea este irelevanta!

Daca ati trecut cu privirea aceasta organizare si incolonare a clientilor dupa propria lor voie, iata ca Enel s-a hotarat sa impuna populatiei dependente de un produs indispensabil (monopolizat), un stil de plata a facturilor ce aminteste de o organizare cazona.

Fiind Stan patitul si dupa ce nu am avut timp sa ajung la Enel in saptamana dedicata literei cu care incepe numele meu (fiind cu promptitudine anuntata ca daca nu platesc curentul in 3 zile, raman fara el), m-am dus de-a valma saptamana trecuta sa platesc macar factura estimata si sa nu risc taieri neprevazute.

Si ce sa vezi?
Scandal, tipete, urlete, oameni transpirati, nervosi si turbati, usi trantite. Incerc sa prind din zbor ce se intampla: sistemul abia stabilit de cateva luni s-a schimbat si bineinteles, s-a complicat simtitor.

Cum se procedeaza acum?

Ei bine, nu mai mergi cand vrei tu sau ai timp sa platesti factura. Nu, nu, naivii mei cititori!
Mai intai astepti cuminte un plic de la Enel (si cum functioneaza si Posta Romana, va tin pumnii!) in care ti se trimite un cod cu ajutorul caruia (si doar cu el!) poti merge la casierie sa platesti factura.

Dar plicul asta nu vine la tine din atentia si curtoazia Enel. Trebuie sa prestati pentru el. Adica sa va notati in calendar cu rosu zilele dedicate voua si atunci sa sunati la un telverde sa dictati unui robotel codul vostru client (primit tot prin posta) si sa asteptati din nou plicul cu factura.

Sa nu va treaca prin cap sa mergeti sa platiti factura fara sa aveti in mana epistola primita de la Enel. Nu se uita nimeni la voi!
Sa nu cumva sa uitati sa sunati robotelul Enel in zilele dedicate voua (alese de Enel pentru voi – probabil sunteti asa, mai lipsiti de vointa si era nevoie de cineva sa va mai organizez un pic viata!) ca fara telefnul magic nu primiti factura si iar se ajung la felicitari venite prin posta care va anunta ca in 72 de ore nu o sa mai aveti curent.

Imi e greu (spre imposibil) sa nu ma apuce toti dracii ca astia imi fac ei mie program!
Nu numai ca imi fac program, dar imi dicteaza un procedeu complex si imbarligat, la sfarsitul caruia tot eu trebuie sa le dau lor bani!
Trebuie sa intreb: ce mai urmeaza?

You Might Also Like

19 Comments

  • Reply
    daimon
    17/07/2008 at 23:28

    estimarea LOR pe tot anul pentru TINE. nu e clar?

  • Reply
    mariana chereches
    18/07/2008 at 09:54

    ….hmmm…totul a fost ok ,ma consider un cititor fidel cu spirit de infratuire dar acum formularea ta nu face decat sa sune ca un clopot in creierul meu ,repetitiv chiar obsesiv de galagios …si o sa te citez ca sa vezi cum suna…

    “Nu, nu, naivii mei cititori!”

  • Reply
    rebeccamohl
    18/07/2008 at 13:59

    Reclamaţie la OPC! Asta trebuie să faci, pentru că Opc-ul s-a autosesizat însă ar dori să aibă reclamaţii de la clienţi pentru a putea demara operaţiunea ‘pedepsirea şi sancţionarea’ lu’ nenea Enel. Am văzut la emisiune, de aia ştiu. Tanti opc-ista zicea că degeaba face lumea scandal acolo la ei şi ea nu are nicio reclamaţie scrisă.

  • Reply
    ama
    18/07/2008 at 20:12

    @ daimon – oh! sa-mi fie iertata superficialitatea cu care am ignorat pretiosul serviciu furnizat de Enel 😛 :))

    @mariana – multumesc pentru fidelitate!
    totusi nu am reusit sa inteleg ce te-a suparat de aceasta data. 🙁
    atitudinea mea ironica era sa scoata in evidenta o “naivitate” pozitiva a clientului pus fata in fata cu un sistem absurd si exagerat de birocratic.

    @rebecca – mersiiiii! :* nici nu stiam de chestia asta! cum primesc o sesizare de la ei ca am uitat sa sun robotelul, cum sun la OPC :))

  • Reply
    Daciana
    19/07/2008 at 11:58

    s-a gandit cineva la o petitie? ceva? pe bune ca ma apuca si pe mine dracii de toate culorile de cand au incurcat astia borcanele de nu mai ai idee ce mananci.
    incercam o revolutie?

  • Reply
    ama
    20/07/2008 at 08:44

    @Daciana – daaaa! dar doar una de catifea, ca eu nu vreau sa raman fara curent 😀

  • Reply
    Anonymous
    04/07/2009 at 17:06

    informatia pe care o ai in momentul de fata este cea care te irita foarte tare,dar ceea ce stii nu inseamna ca este si corect;).dupa ce o sa ai informatii clare si coerente desprea ceea ce inseamna transmiterea indexului prin serviciul de telecitire abia atunci o sa ti dai seama ca acel proces"complex si imbarligat"este simpul ,usor de utilizat si la dispozitia noastra….tocmai pentru a evita a sta la cozi(pt ca nimanui nu i place):D

  • Reply
    ama
    05/07/2009 at 07:50

    @Anonimule – a trecut deja un an de la postul asta si iti garantez ca nu s-a schimbat nimic. sa zicem ca m-am obisnuit cu sistemul, dar el nu a schimbat principala mea problema: date fixe de plata (ce ma fac daca sunt in concediu???) si ce este mai grav este ca nu s-a schimbat nimic la capitolul cozi.

    nu stiu in ce colt de lume stai tu, dar eu indiferent la ce ora ma duc sa platesc (8 dimineata sau 8 seara) cozile sunt pana afara pe scari.

  • Reply
    caravana
    06/11/2009 at 08:09

    Din pacate si eu sunt in categoria "patiti" si nu stiu cum sa facem totusi sa nu isi mai bata enel joc de noi pe banii nostri
    Chestia cu OPC-ul e praf in ochi – nu rezolva ABSOLUT NIMIC !!! Adica sa nu mint, rezolva, baga niste bani la buget pe care tot noi ii platim si sistemul ramane dupa principiul “cainii latra ursul trece”.
    Daca nu stiti sau inca nu v-ati confruntat cu problema, daca una din facturile de regularizare are valoare negativa, enel NU va scade automat valoarea din factura urmatoare, trebuie sa mergeti personal la ei sa faceti o cerere in acest sens si de aici circul cu statul la cozi, ziua de prezentare, tel verde, etc. etc.
    Am incercat prin telefon si dupa ce mi s-a comunicat ca "apelul va fi inregistrat sentru o mai BUNA FUNCTIONARE A SERVICIULUI ????? mi s-a spus sa revin in data de emitere a facturi ca nu apare noua factura si nu pot sa faca regularizarea, ca trebuie sa fie grija mea sa mi se ia banii corect, altfel grija lor e sa-mi taie curentul. Am revenit si in ziua de "facturare" dar acelasi rezultat – nu a aparut noua factura in baza de date "Mai incercati" – mi s-a raspuns, de parca eu asta am de facut toata ziua si toata saptamana. Cand i-am intrebat de cum asigura ei un serviciu mai bun si de ce imi mai inregistreaza convorbirea daca tot n-are nici un efect, mi s-a inchis telefonul in nas. PE BANII MEI !?!?
    Am sunat si la OPC si mi s-a spus ca trebuie sa ma duc la ei cu “documente doveditoare” si dureaza 2 – 3 luni pana se rezolva, deci alt timp, alti bani, alta distractie, ca sa le dea alora o amenda "usturatoare" care nu schmba nimic si care pe enel ii ustura cam cat ma ustura pe mine cand aud ca unul de la 10.000 de km pe care nu-l cunosc, a fost piscat de un tantar pe pantaloni…
    Poare chestia cu revolutia nu e chiar o idee rea, dar din pacate are acelasi efect cu OPC-ul
    ANRE-ul de asemenea nu "poate" sa faca nimic, decat sa mareasca preturile ca sa aiba ei salarii sufcient de mari ca sa nu poata face nimic.
    Probabil ca nu o sa platesc factura urmatoare si daca imi opresc curentul ii dau in judecata. Daca tot e sa-mi pierd timpul, poate obtin si niste bani…
    Cam asta e. Daca vedti o alta solute la problemele noastre, sunt dispus sa incerc orice poate sa devina viabil, poate o sa le taie si lor curentul si atunci chiar ma simt razbunat
    P.S. In text am scris ”enel” cu litere mici ca sa se stie cata consideratie am pentru ei.

  • Reply
    ama
    07/11/2009 at 09:45

    @caravana – stand la coada la enel (pentru racordare constructie noua – un real blestem birocratic!) am vorbit cu o doamna cu o situatie similara. ba mai mult, ei i-au emis mai multe facturi cu valoare negativa si apoi i-au taiat curentul. era o situatie fara logica!

    iti inteleg perfect supararea si frustrarea si de asemenea stiu ca nu prea avem ce face…sunt prea mari si siguri in monopolul lor.

    sper sa gasesti o solutie!

  • Reply
    Anonymous
    17/02/2010 at 20:37

    termenul pentru plata facturii este de 30 de zile de la data scadenta(termen in care nu se percep penalitati),iar in coltul de lume unde traiesc inca nu beneficiez de un concediu atat de lung:D.Iar pentru plata facturii sunt prea multe modalitati posibile pentru a mai merge tot la casierie.metodele se regasesc si pe factura:oficiu postal,magazine cu sigla pay point,atm,banca,online,iar pentru muntenia chiar si la benzinariile agip.

  • Reply
    ama
    17/02/2010 at 20:57

    @Anonimule – felicitari pentru coltul de lume unde nu ti se percep nici macar penalitati in 30 de zile. prin coltul meu de lume, ti se taie curentul in 3 zile.

    Si asta dupa ce stau cate 7-9 ore pe zi fara curent sau cu fluctuatii de tensiune de imi e plina casa de ups-uri ptr fiecare obiect electrocasnic cat de cat mai pretios.

    sau sa iti povestesc cum sunt pe punctul de a fi data eu in judecata ptr ca enelul a facut racordarea gresit si cablul de la casa mea afecteaza o alta proprietate? Si enelul a venit, a facut o poza cu telefonul mobil si a zis ca ei nu se baga, dar sa ma rog ca nu cumva vreo furtuna sa rupa cablul pus de EI peste casa vecinului?

    sau cum e cand platesti factura estimata de ei la o suma prea mare si cand vrei sa mergi dupa citirea ta si constati ca ai platit mult mai mult, ca sa obtii banii inapoi trebuie sa incepi un lung sir birocratic de cereri si petitii? si desi ceri sa se scada viitorul consum din acei bani ti se spune ca nu se poate?
    sau sa iti spun cat este de distractiv sa vrei sa platesti dar sa nu poti ptr ca nu e ziua dedicata tie?

    asa ca nu eu sunt persoana careia sa i se vorbeasca de bine despre enel, ptr ca eu stau zile in sir cu spaima ca vin si imi e casa bubuita din cauza nesfarsitelor lor defectiuni, numeroaselor lor incompetente si indolente absolute!

  • Reply
    Anonymous
    17/02/2010 at 21:34

    intentia mea nu este sa ti vorbesc de bine despre enel,ci sa postez cateva informatii care m as bucura sa ti fie de ajutor.indexul se transmite intr un interval de 10 zile .imediat dupa transmitere urmeaza sa se emita factura(adica daca ai interval atribuit 6-15 ale lunii ,factura se va emite cu data de 16).dupa emiterea facturii este un termen de 15 zile pana la data scadenta si un alt termen de inca 30 de zile in care se poate achita aceasta fara penalitati.preaviz de deconectare se emite doar dupa 45 de zile de la data scadenta a facturii in cazul neplatii acesteia.

  • Reply
    Anonymous
    17/02/2010 at 21:41

    …referitor la banii platiti in avans.intr-adevar momentan nu se mai realizeaza compensarile automat,dar nu inseamna acest lucru ca se pierd banii.in momentul in care se emite urmatoarea factura cu sold se poate solicita prin intermediul uni apel la 0219636 compensarea avansului cu soldul.

  • Reply
    ama
    18/02/2010 at 09:00

    @Anonimule – iti multumesc de info 🙂 intr-adevar acum parca s-au mai reglat lucrurile cu plata, postul a fost scris chiar la inceputul noilor metode cand nici macar enelul nu stia ce e de capul lui si numai ne punea pe noi pe drumuri.

    acum intrebarea mea este urmatoarea (evident esti mai bine informat despre metodologia enel decat mine) cum obtin eu despagubiri ptr un laptop si un monitor LCD benq de 19 inch care s-au ars in urma fluctuatilor de tensiune si a defectiunilor enelului? (in 2 locatii diferite, laptopul in urma unei "interventii" a enelului la nu stiu ce linie de tensiune care a facut sa cada si sa vina curentul de 24 de ori in 8 minute?)

  • Reply
    Anonymous
    18/02/2010 at 19:34

    daca in urma variatiilor de tensiune s au defectat aceste recepotoare este necesar sa depui o sesizare scrisa fie la centrul de relatii cu clientul de care apartii(cel la care s a realizat contractul),fie la registratura(sediul central).sesizarea se depune in termen de 5 zile de la incident.in urma sesizarii o comisie va evalua si analiza ce s a intamplat.daca in urma verificarilor se constata ca a fost vina furnizorului vei primi despagubire fie contravaloarea repararii receptoarelor,fie (in cazul in care repararea nu mai este posibila) contravaloarea unor receptoare din aceeasi gama.va fi necesar sa faci si dovada faptului ca esti propietarul acelor aparate.

  • Reply
    ama
    19/02/2010 at 07:42

    multumesc de lamuriri 🙂

  • Reply
    Anonymous
    11/09/2011 at 19:26

    sunteti reclamangi jegosi eu pe timpul lu ceasca credeti ca aveam lumina ?Ma rugam sa vad un desene animat sambata sau duminica voua vi se face de reclamatii?voi nu credeti ca si in alte tari nu e aceasi problema trebuie sa va invete cineva sa platiti curentul pe care il consumati si apoi il platiti ?mai terminati cu vrajeala si treceti la munca de adevaratelea

  • Reply
    beby
    06/10/2011 at 09:35

    in str.sincai,nr.22 terasa si magazin se fura curent

  • Leave a Reply