La inceputul vremii am primit de la Adina doua produse ale editurii Usborne care ne-au ghidat lectiile despre natura intreaga vara.
Prima este o carticica despre pasari si abia acum, cand incarcam pozele pentru articol, am realizat ca nu i-am pozat coperta, dar o puteti contacta voi pe Adina aici si va ofera ea toate detaliile.
Ce e deosebit la aceasta carte este ca grupeaza pasarile dupa soi si are abtibilduri care trebuie lipite peste poza. Acesta a fost si primul pas de studiu: am incurajat-o pe Natalia sa se uite atent la poza pasarii si sa observe detaliile – culoarea, forma ciocului, diverse semne particulare si sa le tina minte, astfel incat sa recunoasca pasarea cand o descopera pe foile cu abtibilduri. Acest exercitiu a invatat-o sa faca la fel si in realitate si sa analizeze pasarile intalnite dupa aceleasi principii. Ba mai mult, le memoreaza caracteristicile si cand ajunge acasa le cauta in carte.
Al doilea pas a fost sa studiem fiecare pasare in parte. Evident, nu avem cum sa intalnim majoritatea acestor pasari in realitate, dar am facut o mica regula de a invata despre cate o pasare pe zi. Si in fiecare zi, scoatem carticica, ne uitam la pasarea care urmeaza si o cautam pe internet. Ne uitam la poze cu ea si – spre incantarea absoluta a copiilor – ne uitam la filmulete sau documentare cu ea. Asa am descoperit si eu ce resursa bogata e YouTube, daca stii ce sa cauti! 🙂
Discutia despre pasari ne-a ajutat sa vorbim si despre geografie si unele subiecte de biologie: inmultirea, iesirea din ou, transformarea in pasare adulta, diferentele dintre mascul si femela.
Al doilea produs a fost un set de cartonase cu insecte. Au avut un succes URIAS!
Toata vara le-am carat dupa noi peste tot. Au fost perfecte pentru drumurile cu masina, dar si sa o tina indelung ocupata pe Natalia, studiindu-le. A primit chiar si o lupa cadou de la bunica, sa poata cerceta mai bine.
Spre deosebire de cartea cu pasari, unde invatarea a fost mai mult ghidata de mine, la cartonase nu m-am prea ocupat 🙂 le-am citit de mai multe ori si am cautat la cateva poze (la cele pe care nu le cunostea). Am avut norocul si sa studiem pe viu unele insecte:
Dar in mare parte, Natalia le-a studiat si analizat singura. Ce mi-a placut a fost faptul ca le-a grupat in diverse categorii: de exemplu insecte pe care le-a vazut in realitate si pe care nu le-a vazut, insecte frumoase si „urate”, insecte care inteapa si care nu s.a.m.d.
Cartonasele au facut-o mai atenta (daca era posibil) la vietatile pe care le intalneste. Ba mai mult, dupa ce i-am citit caracteristicile unora dintre insecte si mediul lor de viata, a inceput sa le caute singura.