5 pasi pentru organizarea actelor importante
Desi multa lume nu se preocupa in mod deosebit de acest aspect, organizarea actelor, facturilor si contractelor se poate dovedi extrem de importanta.
Un prim motiv ar fi ca astfel ai o situatie mai clara a facturilor si taxelor pe care trebuie sa le achiti. Am auzit foarte des in jurul nostru – si chiar si noi am patit cu anumite taxe – ca oamenii uita sa achite anumite facturi sau taxe. Zilele noastre sunt atat de aglomerate si pur si simplu ne iese din cap ca ne expira buletinul, rovigneta sau asigurarea casco

Si vei prefera sa stii de aceste lucruri din timp si sa te pregatesti sa le rezolvi, nu sa afli ca ai uitat sa platesti rovigneta doar dupa ce iti soseste o amenda in posta sau ca ti-a expirat buletinul doar cand vrei sa apleci din tara.
Iar in cazul celorlalte contracte, poate fi util sa urmaresti cand iti expira perioada contractuala pentru diferite servicii si daca poti negocia noi beneficii. Iar in cazul asigurarilor, te poate ajuta sa ai timp sa consulti oferta disponibila, sa afli de exemplu de ultimele preturi casco la mai multi asiguratori si sa alegi ce ti se potriveste cel mai bine. 

5 pasi pentru organizarea actelor importante



1. ADUNA

Incepe prin a aduna la un loc toate actele, facturile, garantiile sau alte acte importante.
Iata cateva categorii de hartii la care ar trebui sa te gandesti: documente personale, documente financiare, actele casei, actele masinii,  analize si documente medicale, documente si rapoarte scolare, facturi, asigurari, contracte, garantii, manuale de utilizare. 

2. SORTEAZA 

Urmatorul pas este sa sortezi toate aceste hartii. Daca unele documente nu expira (certificate de nastere/de casatorie), multe dintre ele au un termen de expirare.
Arunca hartiile care au expirat. Daca acestea contin informatii personale, asigura-te ca le distrugi inainte. Arunca si garantiile expirate, facturiile vechi (achitate).
Cu ocazia aceasta asigura-te ca ai toate actele importante la un loc. 

3. ORGANIZEAZA

Acum ca ai toate documentele la un loc, este timpul sa le organizezi.
In primul rand, organizeaza pe categorii diferite: actele casei la un loc, actele masinii la un loc, garantii etc. In functie de nevoi, organizeaza documentele fiecarui membru al familiei in un dosar separat. De exemplu, documentele medicale este mai bine sa le orgaanizezi separat pentru fiecare persoana in familie.

In acelasi timp, actele importante este bine saa le ai la indemana si grupate impreuna. De exemplu, certificatele de nastere si de casatorie in un singur dosar, undeva la indemana. Pasapoartele la fel. Niciodata nu se stie cand vei aveaa nevoie urgent de ele si nu vei vrea atunci sa cauti dupa fiecare in cate un alt sertar. 

4. NOTEAZA

In timp ce te ocupi de toate aceste documente, noteaza-ti datele importante de pe actele/contractele care au un termen de expirare. Acest pas este foarte important! Astfel vei stii din timp ce acte necesita sa le schimbi sau ce contracte/asigurari trebuie reinnoite. 

5. DEPOZITEAZA

Pasul final este sa depozitezi toate aceste hartii. Iti recomand sa folosesti dosare cu inel si file de protectie transparente. Poti aloca cate un dosar fiecarei categorii/persoane sau sau sa folosesti un biblioraft mai mare si sa folosesti separatoare pentru a-l imparti in categorii.
Asa cum spuneam mai sus, actele importante le poti tine separat, in un loc de depozitare usor accesibil si cunoscut de toti membri familiei.