0
3 In Uncategorized

10 saptamani pentru o alimentatie mai sanatoasa

Inceputul de an are desigur partea lui de rezolutii si planuri, de aceea cred ca este momentul perfect pentru a porni si eu un fel de provocare, o rezolutie pentru mancare mai sanatoasa si mai buna. Si sper ca veti incerca si voi acest mic “plan” al meu. 

Ideea este simpla si se bazeaza pe formarea de obiceiuri din aproape in aproape, fara schimbari bruste si agresive, care sa te buimaceasca. 
Imi propun ca in fiecare saptamana sa schimb ceva, un obicei, un aliment etc din bucatarie, astfel incat sa gatesc tot mai sanatos. 
Iata planul meu:
Saptamana 1: sa nu folosesc nici un produs care are mai mult de 5 ingrediente pe cutie
(sau un ingredient pe care trebuie sa il silabisesc pentru a-l putea citi) 
Saptamana 2: fara produse fast-food, semi-preparate sau alimente prajite
(asta e cea mai usoara pentru ca am eliminat aproape total astfel de produse)
Saptamana 3: sa creez un meniu saptamanal interesant si sa ma tin de el!

Inspiratie de aici: Meniul Perfect, Gordon Ramsay

Saptamana 4: sa nu folosesc uleiuri rafinate sau hidrogenate (cum ar fi uleiul de floarea soarelui, de porumb sau de masline, margarina etc). Pe lista ramane untura, untul si uleiul de masline presat la rece

Saptamana 5: sa consum kefir (cititi aici cum il prepar) si alte alimente fermentate

Saptamana 6: sa gatesc strict cu produse de sezon si locale.
Si aici va recomand o carte tare draga mie, cu foarte multe idei grozave (si probabil cartea mea preferata de la Jamie): Acasa la Jamie

Saptamana 7: sa consumam cel putin 2 fructe pe zi si cel putin doua tipuri de legume pe zi

Saptamana 8: sa invat sa pregatesc deserturi rapide si delicioase, sa nu ne mai astamparam pofta de dulce cu produse din comert.

Manual pentru studiu: Gateste cu pasiune, Nigella Lawson

Saptamana 9: sa nu mai cumpar produse lactate din comert (exceptie specialitatile de branza maturata)
Desi nu am mai cumparat de doi ani lapte din comert (avem surse si pentru cel de vaca si cel de capra), din lene si lipsa de organizare, tot mai cumpar preparate din lapte (iaurt, branza, smantana etc). 


Saptamana 10: Sa invat sa gatesc (si sa gatesc de 2 ori pe saptamana) organe (inima, ficat, limba, rinichi, pipote, creier), pentru proprietatile lor grozave si pentru ca sunt o provocare! 🙂

You Might Also Like

3 Comments

  • Reply
    Adelina
    12/01/2014 at 08:44

    Cam 3 sferturi din ce-ai enumerat aici pun în aplicare. Mai puțin săpt. 3 (nu mi se potrivește), 9 și 10 (nu consumăm atâta carne…).

    La 9, deși lapte f. rar cumpărăm din supermarket, luăm lapte crud de la o sursă cât de cât de încredere (sau cel puțin așa-mi place să cred): cel mai adesea de capră și de bivoliță (ăsta de bivoliță e cel mai gras și parcă și mai bun la gust), însă cumpăr brânzeturi din comerț și chiar iaurt. Dar pt. că nu mai consumăm așa multe ca acum câțiva ani ne orientăm către calitate, iar pt Ioan mai iau și iaurt bio.

    Sincer nici nu știu să fac brânză de burduf acasă, că asta îmi place. Sau cașcaval, ricotta… Și nici n-am timp, ziua trece mult prea repede.

  • Reply
    Oana N.
    12/01/2014 at 16:19

    Buna, imi poti recomanda sursa de lapte?
    Caut de ceva vreme o sursa de lapte atat de vaca cat si de capra, desi imi e teama ca laptele de capra are un pic de miros.

  • Reply
    Adelina
    14/01/2014 at 15:05

    Oana, noi stăm în sect. 2. Dăm comandă pt. lapte, cu două zile înainte. Nu știu în ce măsură te ajută sau în ce zonă locuiești. Dacă vrei mai multe inf. trimite-mi o adresă de email și-ți scriu.

    Laptele de capră, da, are miros și gust specific. E chestie de obișnuință. Ăsta îl iau mai mult pt. copil. Mie ca atare nu-mi place laptele, îl folosesc în diverse preparate și mai consumăm și lapte vegetal.

    O subliniere, deși luăm lapte crud eu tot îl fierb. Își pierde din proprietăți, dar nu risc nicio boală. Mama îmi zicea că și ea făcea la fel, deși stăteam la țară pe vremea aceea, aveam vacă, capre… deci laptele era de încredere. Bunica la fel proceda.

  • Leave a Reply