Rutina zilnica dupa sosirea de la scoala

Am ajuns la concluzia ca o rutina in zilele de scoala este esentiala sa reusim sa facem cate putin din lucrurile importante pentru noi, chiar si atunci cand timpul pare sa zboare!
Multa vreme m-am simtit coplesita de zilele de scoala. Aveam impresia ca doar alergam si nu apucam deloc sa ne tragem sufletul. Dar a fost nevoie sa permit copiilor sa intre intr-o oarecare rutina, una care sa permita sa bifeze cateva lucruri esentiale: timpul petrecut afara, momente de relaxare si timp pentru a lucra putin (noi nu avem teme).

Iata care e programul nostru acum (N. e clasa 1, R. e in primul an de gradinita)
Copiii ajung acasa undeva intre 13.30 – 14.00

– cand ajung acasa, intra doar pana in antreu, unde isi dau jos incaltarile bune si gecile de scoala si iau cizme de curte si geci de „scandal”.
*Nu ii schimb si de restul hainelor pentru ca oricum ii schimb apoi in haine curate. Desigur, daca voi aveti uniforme scolare, atunci trebuie sa ii schimbati complet 🙂

– copiii ies la joaca afara pentru aproximativ 1 ora
*am introdus aceasta iesire mai ales de cand N. e la scoala si petrece mult mai putin timp afara (R. iese destul de mult si la gradinita) si se simte lipsa activitatii fizice, sanatoase, libere, in aer liber. De obicei raman afara indiferent de vreme. Doar ploaia torentiala ii mai supara, dar si atunci raman putin afara, pe terasa si deseneaza cu creta.
**un mare plus la timpul petrecut afara a fost adoptarea acum 3 luni a unui catel pierdut. De atunci timpul petrecut afara aproape ca s-a dublat
***de cele mai multe ori ramanem si noi afara cu ei, ne echipam rapid si mai strangem prin curte sau, uneori, iesim la plimbare.

– cand au obosit si deja sunt rapusi de foame, intram in casa –> se spala bine si se schimba de haine.

– N. isi goleste ghiozdanul: scoate pachetelul, arunca la gunoi servetelul murdar, la compost eventualele resturi de fructe si legume. Isi goleste sticluta de apa si o pune la spalat. Pune la loc obiectele care au trebuit duse la scoala, in functie de orar: andrelele, flautul, adidasii sau balerinii. De obiei scoate si penarul, pentru ca il mai foloseste sa lucreze si acasa.

– ne asezam la masa si mananca pranzul
_ R. se culca putin, iar N. se joaca putin in liniste. Daca e timp si are chef, o incurajez sa lucreze putin din ce a facut la scoala.

– 30 de minute de desene cand se trezeste R., impreuna cu gustarea de fructe

– seara N. mai citeste sau face calcule, in functie de ce invata la scoala. Le face de placere, nu e nevoie sa insist.

– deseori gatim cate ceva impreuna si servim cina impreuna

– inainte de rutina de somn, N. isi pregateste ghiozdanul pentru a doua zi. I-am printat un orar pe care i l-am pus pe frigider, unde, pe langa ore, am trecut ce trebuie sa mai adauge in ghiozdan, in functie de orar. De exemplu, in zilele in care are muzica, sa puna flautul.

-urmeaza rutina de somn: se spala, se schimba in pijamale si citim o poveste sau doua. Copiii sunt de obicei in pat pana la 20.30