Acum ceva timp, am intrebat pe grupul meu ce cadou ar fi potrivit pentru doctorita noastra. Doream pur si simplu sa ii multumesc pentru grija si atentia cu care ne-a tratat copiii in ultima perioada, o perioada care a fost mai dificila pentru noi, nu neaparat din motive medicale, cat mai ales emotionale. Iar ea a fost alaturi de noi, cu calm si caldura, o prezenta blanda, care ne-a dat multa incredere in noi. Asadar, doream sa ii spunem multumesc si vroiam sa ii oferim un cadou.
3eca32a9d0391e0bb4014a70254577fd
Insa o parte dintre raspunsuri m-au surprins. Mai multe persoane mi-au zis ca „de aia e platita” si ca „incurajez mita”.

Sincer, pentru o clipa m-am si razgandit, de teama sa nu fac vreo gafa si sa o fac sa se simta prost. Dar apoi mi-am dat seama ca undeva pe drum, atat de satui am devenit de mita, de acea mita care suntem fortati sa o dam, incat am uitat sa fim recunoscatori si sa spunem multumesc.

Vreau sa va spun doua povesti, din doua medii diferite.

Mi-a povestit cineva apropiat ca a avut ceva incident rutier, iar politistul care s-a ocupat de caz a fost foarte amabil pe toata perioada in care s-a solutionat dosarul. Nimic major, doar ca acest om a stiut sa vorbeasca frumos, sa spuna o vorba de incurajare, sa explice cu rabdare procedura. Si cand s-a finalizat totul, persoana in cauza a simtit ca trebuie sa ii spuna multumesc politistului. Asa ca i-a scris un sms. A durat cam doua minute, poate nici atat, pana a scris cateva cuvinte de multumire. Nu mica i-a fost uimirea cand, la cateva secunde distanta, politistul a sunat inapoi, foarte emotionat de mesajul primit. Era uimit: lui nu ii multumea nimeni, niciodata.

Un alt caz este a unei prietene care a avut o problema de sanatate cu fetita si a trebuit sa faca o mica interventie chirurgicala. Cand au mers la spital, la ora la care erau programati pentru interventie, a dus cu ea – pentru personalul medical – briose coapte in casa. Un gest mic, dar oameniilor nu le venea sa creada ca cineva s-a gandit la asa ceva. La un astfel de mod de a spune multumesc.

Dar nu am primit doar raspunsuri negative la intrebarea mea. Ba mai mult, si alte doamne au fost interesate de acest aspect si am primit si cateva sugestii interesante. Vi le spun aici, poate va sunt si voua de folos: masca cu zambet desenat pe ea, la pediatrii accesorii cu desenele preferate ale copiilor, costume medicale vesel colorate, produse traditionale/handmade, tricouri brodate cu mesaje sau personaje, cosuri cadou cu produse pregatite in casa.
Lista poate continua si va puteti adapta in functie de specificul meseriei sau preferintelor. Uitati-va prin cabinet sau birou si vedeti daca exista accente personale care „tradeaza” anumite preferinte.

Dar, cel mai important, nu uitati ca si un simplu mesaj de „multumesc” poate face minuni. Chiar daca o persoana „doar” isi face meseria, asta nu inseamna ca nu ii cade bine sa i se spuna ca o face bine. Imi amintesc cu drag chipul luminat al doctoritei noastre cand i-am facut micutul nostru cadou. Ca valoare era aproape nesemificativ, dar l-am insotit de un mesaj sincer de multumire.

 

 

 

Categorii: Dezvoltare personala

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Dezvoltare personala

Ce inseamna pentru mine “timp pentru tine”

De cand sunt mama, cel mai des auzit indemn este: trebuie sa iti faci timp pentru tine. Asta e o solutie universala: pentru oboseala, pentru confuzie, pentru momentele in care nu stiu pe ce drum Citește mai mult…

Dezvoltare personala

Top 4 carti despre libertate financiara

1. TONY ROBBINS – BANII: STĂPÂNEȘTE JOCUL (cartea o gasiti aici) Probabil cea mai bună carte de educație financiară scrisă în ultimii 20 ani. O carte plină de informații, care, deși se adresează în primul Citește mai mult…

Curatenie

Caiet de organizare – rutina zilnica de curatenie

Caietul cu rutina zilnica il gasiti aici.   Acum cativa ani am citit un articol pe un blog care mi-a schimbat complet perspectiva asupra productivitatii personale. Pana in acel moment, credeam si eu (ca majoritatea Citește mai mult…