0
0 In Sanatate

10 beneficii ale consumului de probiotice si cum le poti introduce in dieta

Mic dejun cu varza murata, seminte de floarea soarelui, omleta cu vlastari de sfecla, dovlecei trasi in tigaie si morcovi cruzi

 

De multi ani ma fascineaza probioticele si de aceea ma bucur nespus ca in ultimii ani au inceput sa fie tot mai apreciate si au aparut tot mai multe studii medicale care confirma beneficiile consumului de probiotice si aportul minunat pe care le pot aduce acestea pentru un corp cat mai sanatos si bine echilibrat.

La inceput, la fel ca multi dintre cei care aud pentru prima data de probiotice, credeam ca ele au o influenta exclusiva asupra unei bune digestii. Ceea ce este adevarat si – chiar daca ar fi doar atat! – tot ar fi grozave pentru sanatatea noastra. Doar ca pe parcursul anilor am inceput sa observ ca probioticele sunt recomandate in o paleta extrem de larga de afectiuni. De la probleme digestive, la boli cronice, la afectiuni banale si frecvent intalnite, ajungand pana la echilibrarea unor trairi de ordin emotional, mai multa energie si un organism mai echilibrat cu totul.

Ce sunt mai exact probioticele? Sunt bacterii bune care ne ajuta sa luptam cu diferite forme de patogeni care ne slabesc sistemul imunitar. In plus, ele ne ajuta organismul sa absoarba mai bine vitaminele si mineralele, dar si sa produca peste 30 de tipuri de neurotrasmitatori (ceea ce duce la o imbunatatire inclusiv a starii noastre de spirit, pentru ca tot ele ne ajuta si cu nivelul de serotonina!)

Iata cateva din principalele beneficii ale consumului de probiotice:
1. intaresc sistemul imunitar datorita faptului ca formeaza un ecosistem de bacterii sanatoase (microbiomul)

2. scad inflamatiile din organism – inflamatiile sunt deseori sursa a numeroase boli

3. asigura o piele sanatoasa

4. sprijina o digestie sanatoasa

5. pot influenta sanatatea mentala – studii facute in ultimii ani, au descoperit legaturi intre microbiom si anumite simptome legate de anxietate sau depresie

6. ajuta la refacerea organismului dupa o cura de antibiotice

7. scad riscul dezvoltarii de alergii alimentare – cu cat microbiomul este mai bogat, cu atat scad sansele dezvoltarii unor alergii alimentare

8. pot sa scada tensiunea arteriala

9. pot preveni diabetul

10. protejeaza ficatul

 

Si stiti care e partea cea mai buna? Ca puteti include usor in dieta voastra probioticele si de cele mai multe ori ele sunt si alternative extrem de ieftine!

De exemplu, una dintre sursele cele mai bogate de probiotice este varza murata. De fapt, orice fel de legume murate (prin fermentare naturala!) sunt extrem de benefice in acest sens.
De asemenea, lactatele fermentate, precum iaurtul sau kefirul.
Citisem de curand ca inclusiv painea cu maia este o sursa de probiotice, tocmai datorita fermentarii lente si naturale.
Si desigur, un alt prods traditional romans, borsul este o sursa bogata de probiotice!

Dupa cum vedeti, datorita alternativelor alimentare bogate in probiotice, este foarte simplu si economic sa le includeti in dieta voastra. Incercati sa consumati in fiecare zi macar un produs bogat in probiotice!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply